Forum - Teknik - K-modeller
 
         
Oprettet af Lars Toftegaard den 10-08-2019
Køling på K1300 GT
Er der nogen der har oplevet køleproblem når man holder I kø eller kører by kørsel i 28 30 gr
 
 
 Svar
 
Besvaret af Peter Østergaard den 10-08-2019
Jep. Køleren var tæret op så den fik en ny til 4300kr hos Jens winther
 
Besvaret af Lars Toftegaard den 10-08-2019
Var den utæt? det er min ikke, køler fint når bare man triller 20 km/t I kø
 
Besvaret af Peter Østergaard den 10-08-2019
Nej den var ikke utæt, den nederste trekant var fyldt med skidt
 
Besvaret af Danielsen Claus den 11-02-2020
Jeg ved ikke om problemet er løs, men jeg havde samme problem efter 7500 km og en 6500 km tur til Bodø kom jeg hjem og blev varm ved motorvejs kø, K1300 slæber skidt op forneden og stopper køleren til, den skal monteres og ligge i vandbad for at blive renset. Det er åbenbart et kendt problem Expedit Ølgod og Internettet kan man læse om det
 
Besvaret af Søren Jensen den 14-02-2020
Jo tak, tilslutter mig ovenstående. Kostede et værkstedsbesøg i Amsterdam for nogle år siden. Tilstoppet køler. Kan forebygges ved at forlænge forskærm.

Følgende link er tilknytte dette indlæg:
https://www.wunderlich.de/shop/de/wunderlich-kotfluegelergaenzung-extenda-fender-27830-100-1.html
 
Besvaret af Michael Thode den 16-02-2020
Hej Lars

Jeg kender også udmærket til problemet. jeg har oplevet det flere gange på min K1200R Sport, at den begynder at køle dårligt. Og det bliver bare være og være med kilometerne.

Det skyldes med 99 % sikkerhed at køleren er stoppet til udvendig (støv, diesel os, pollen, fluer etc).

Det nemmeste og mest effektive er at bruge noget rensemiddel - feks motorrens. Sprøjt rensemiddelet på nogle gange både fra for- og bagside. Lad det sidde 10 min og sprøjt med en vandslange. Brug for guds skyld IKKE en højtryks renser, da den ødelægger lamellerne i køleren. Det er en god ide at afmontere blæseren til køleren først.

Min erfaring er, at hver 30 - 40.000 km skal køleren renses.

Tjek lamellerne på din køler. Hvis der er mange lameller, som er slået i stykker (af feks stenslag), vil den også køle dårligere.

Hvis intet af ovenstående er problemet, kan det være termostaten, som har sat sig eller er i udu.

Mvh
Michael
 
         

 
Søgning
 
Søg i følgende emne: Teknik - K-modeller
 
BMW MC Klub Danmark     Medlem Kontakt
         
 
BMW Race Marshall
 
Ansvar
Cookies
Ophavsret
Privatlivspolitik
Log ind og få fuld funktionalitet ...
Log ind
Glemt adgangskode?
 
 Formanden
 Kassereren
 Medlemsbladet KI
 Webmaster
 
 22 10 11 35
 Kim Pedersen, formand
         
 
Adgang for medlemmer
 
Udfyld medlemsnummer og adgangkode

Glemt adgangskode?

 
Glemt adgangskode
 
Udfyld dit medlemsnummer,
så sender vi din adgangskode.
 
Glemt adgangskode