Forum - Teknik - R-modeller
 
         
Oprettet af Anders Kristensen den 11-06-2016
Fartpilot R1200 GS LC
Jeg har haft min maskine i 2 år nu og først i går opdagede jeg at man kan slå fartpilot fra på anden måde end at aktivere kobling og bremse udover fartpiloten selv.
Hvis gashåndtaget drejes modsat normal dvs mod stop, så slår fart pilot også fra. Jeg har tidligere brugt bagbremsen eller koblingen. Når der er to på maskinen, bruger jeg som regl koblingen til at slå fartpilot fra, men synes det virker langt nemmere at bruge gashåndtaget.
Er det bare mig, som ikke vidste det?
 
 
 Svar
 
Besvaret af Søren Jensen den 12-06-2016
Jeg bruger også gashåndtaget. Dog aktiverer det motorbremsen, så det kræver lidt teknik at undgå for kraftig decelleration ved visse hastigheder, som især mærkes med passagerer. Jeg drejer gashåndtaget op over fartpilothastigheden og får lidt opskud, før jeg slår fartpiloten fra. Det giver en mere glidende frakobling.
 
Besvaret af Tage Gejl den 17-06-2016
Sådan virker det også på andre BMW modeller, f.eks. K1200 GT, som jeg havde engang. I øvrigt virker fartpiloten på Harley Davidson på samme måde. Så hvem der har fundet på det først ved jeg ikke. Men Harley Davidson har en meget smartere måde med blinklyset. Efter et drej, så slår det fra når du accelererer. Og det gør det på alle modeller. Her kunne BMW lære noget!
Det irriterer mig lidt, at min BMW R1200GS LC ikke er så moderne som den amerikanske mc.
 
         

 
Søgning
 
Søg i følgende emne: Teknik - R-modeller
 
BMW MC Klub Danmark     Medlem Kontakt
         
 
BMW Race Marshall
 
Ansvar
Cookies
Ophavsret
Privatlivspolitik
Log ind og få fuld funktionalitet ...
Log ind
Glemt adgangskode?
 
 Formanden
 Kassereren
 Medlemsbladet KI
 Webmaster
 
 22 10 11 35
 Kim Pedersen, formand
         
 
Adgang for medlemmer
 
Udfyld medlemsnummer og adgangkode

Glemt adgangskode?

 
Glemt adgangskode
 
Udfyld dit medlemsnummer,
så sender vi din adgangskode.
 
Glemt adgangskode