Forum - Generelt
 
         
Oprettet af Jesper Holm den 12-10-2016
Tak......
Kære med-medlemmer.

Jeg har valgt at sælge min R1200ST. På trods af nymonteret, og hjernedyr ABS modulator, har jeg ikke kunne mønstre den fornødne tillid der skal til, for at kunne nyde turene på cyklen fuldt ud. Mit blik er næsten frosset fast på alarmpanelet i forventning om at fejlen atter dukker op. Og så er det ikke sjovt mere. Jeg har ikke kunne få noget specifikt oplyst om pålideligheden af lige netop denne del - jeg har fået mange søde svar og henvendelser, men jeg aner en træls rød tråd: Modulatoren kan holde i 1 år. Den kan holde resten af cyklens levetid (hvilket ganske givet er det mest sandsynlige scenarie). Det er ikke til at vide.

Det kan jeg ikke leve med - og slet ikke når den del er så vigtig for sikkerheden og iøvrigt koster en halvfyldt bankboks at få skiftet.

Jeg vil ikke længere ekselere i ældre cykler og heller ikke en "ny" ældre BMW - jeg har lidt svært ved at stole på dem og jeg har haft ALT for mange værkstedstimer og høje regninger på min R1200ST i forhold til kørte kilometre. Og skal jeg have en nyere BMW der opfylder de krav jeg stiller - så skal finansieringen gøres via et større lån i huset. Ellers er økonomien ikke til det.

Derfor har jeg valgt at hoppe over i konkurrentens lejr - jeg har købt en næsten ny Honda CBF 1000 FA ABS med 8000 km på klokken. Og det baserer på almindeligt gennemprøvet teknik og mekanik.

Af den grund opfylder jeg ikke længere klubbens betingelser for medlemsskab (Hondaen er ikke en "pt." cykel (ref betingelserne)) og derfor trækker jeg mig med lidt blødende hjerte herfra. Kasseren har fået besked.

Jeg ønsker jer allesammen fortsat god sæson - det der nu er tilbage af den, og god sæson for 2017. Og tusind tak for alle de sjove indspark herinde og de ture jeg nåede med på. Og fedt at møde dem af jer, jeg nåede at møde. Pas på jer derude - vi ses...

Mvh
Jesper
Tåsinge
 
 
 Svar
 
Besvaret af Henning Egholk den 14-10-2016
Klar udmelding så held og lykke med Hondaen. Har selv haft en 450 for mange år siden. Meget pålidelig og rimelig kvik.. Ældre BMW'er har den store fordel at de IKKE har alt det elektroniske udstyr som så kan gå istykker. Jeg har en ny GSA1200, men også en R100RS nu registreret som veteran. På GS'en i sommers viste et faldende dæktryk sig også gentagne gange, uden noget hul.. Meget irriterende. Din sag lyder som mere alvorlig, men var der dog ingen fabriksgaranti? vh Henning Egholk
 
Besvaret af Henrik Sønderstrup-Jensen den 26-10-2016
Kære Jesper.Smily

Hos den svenske og norske BMW MC Klub er der ingen begrænsninger m.h.t evt. ejerskab af BMW MC.
Hos os i DK, er ejerskab heller ikke strengt nødvendigt jf. § 3 linie 2 og 6 - Smily
PS!
Du ønskes ALT det bedstefor fremtiden på MC - Smily

Følgende link er tilknytte dette indlæg:
http://www.bmwmcklub.dk/dok/web_bmw_love_lille.pdf
 
Besvaret af Jesper Holm den 18-11-2016
Kære Henrik

Tak for dine venlige ord - jeg har erfaret - og må erkende at det muligvis nok er mig der har overfortolket betingelsernes ordlyd lidt. Erkendelser har jeg aldrig gået af vejen for at komme med :-) Jeg ønsker ikke at gøre noget "drama" ud af dette - og kan jeg fortsætte medlemskabet på en kulsort bambus-raket, så gør jeg hellere end gerne det - og lægger også gerne ryg til lidt bemærkninger på eventuelle søndagsture. Min selvironi er nedarvet og trives.

Henning: Der er selvfølgelig en reparationsgaranti, men det nytter ikke når jeg ikke er sikker på en så vigtig dels pålidelighed. Usikkerheden er givetvis irrationel og ubegrundet - men ikke desto mindre lå den og gnavede i baghovedet hele tiden. Og så er det ikke sjovt at køre på MC, hvis man konstant siddermed snotten nede i alarmpanelet og venter på at ABS lampen atter begynder at blinke. Det er den primære årsag til min beslutning. Hondaen er rigtig fin, jeg bliver mere og mere glad for den, mere og mere overbevist om at den nok skal skaffe mig en fartbøde (dælen er er kvik) - men jeg mærker også forskellen derfra og så til BMW. Men det må blive en vanesag.





 
Besvaret af Jesper Holm den 06-03-2017
Nå, det er ikke kun hos kæresten, at jeg hænger fast som overgemt fluetape..... Det gør jeg så også her blandt alle jer udmærkede mennesker. KI dumper stadig trofast ned i min postkasse, mit brugerlogin funker stadig her. Så mit medlemskab er vistnok stadig intakt.

Jeg må give mig selv ret i mit foregående indlæg - jeg har misfortolket klubbens betingelser og/eller også har bestyrelsen ladet nåde gå for ret. Eller også har de glemt at slette mig ;-) .... shhhh....

Jeg er her ihvertfald stadig. Så bliver jeg hængende - og beholder også lige Marshall-vesten...... og deltager i de søndagsture mit job nu tillader mig.

Og så må jeg jo stå på mål for de spørgsmål der nu kommer, når jeg dukker op på min sorte, småbuldrende farisær.

Og nu mens jeg er igang - Honda og BMW er absolut to forskellige mærker at køre på. De gange jeg har sat mig op på en BMW for første gang, har det været "kærlighed ved første "sit".....". Ligesom at sætte sig i en sofa eller god stol man har kendt hele sit liv. Og det samme med at køre den.

Hondaen er mere som at skulle spise boller i selleri for første gang. Man studser over smagen de første gange og forstår egentlig ikke helt hensigten med den ret, indtil den stille og roligt gror sig fast og man bliver mere og mere glad for den.

Jeg er stadig i processen med at vænne mig til cyklen - og især det sørgelige faktum at den er kædetrukket. Hvorfor lave en kædetrukket touringmaskine? Bæltet på min F800ST fungerede rigtigt... rigtigt godt.

En god ting: Den oprette kørestilling er til UG. Cyklen er utrolig nem at håndtere - en u-vending på en smal vej er en let sag. Men selvsamme oprette kørestilling gør så også, at man ikke lægger mærke til farten i samme grad som jeg gjorde på R1200ST'en. Jeg forudser en eller to fartbøder i kommende sæson.

Men når jeg vinder en mille i lotto, så står jeg hos Kurt og Jan igen. Nu skal jeg så lige huske at spille i lotto først.

Hav en hyggelig sæson

Mvh
Jesper
Nu på sort bulderbasse, der bare rykker for sindsygt (og sjovt).
Og huserer stadig på Tåsinge
 
         

 
Søgning
 
Søg i følgende emne: Generelt
 
BMW MC Klub Danmark     Medlem Kontakt
         
 
BMW Race Marshall
 
Ansvar
Cookies
Ophavsret
Privatlivspolitik
Log ind og få fuld funktionalitet ...
Log ind
Glemt adgangskode?
 
 Formanden
 Kassereren
 Medlemsbladet KI
 Webmaster
 
 22 10 11 35
 Kim Pedersen, formand
         
 
Adgang for medlemmer
 
Udfyld medlemsnummer og adgangkode

Glemt adgangskode?

 
Glemt adgangskode
 
Udfyld dit medlemsnummer,
så sender vi din adgangskode.
 
Glemt adgangskode